AKSARAY İL MEM ARGE

"EĞİTİMDE DİJİTAL UYGULAMALAR" TEMALI İŞBAŞI İZLEME FAALİYETİ İÇİN ÖĞRETMENLERİMİZ VİYANA VE PRAG'DA

Okul Eğitimi Erasmus+ Akreditasyonu Projesi ile öğretmenlerimiz, Avrupa'nın farklı şehirlerinde meslektaşlarıyla tanışıp, Eğitimde Dijital Gelişmeleri yerinde gözlemleme imkânı buldu.


2021-2027 Erasmus+ Dönemi program öncelikleri arasında yer alan Dijital Beceriler konusunu hedef alarak planladığımız İşbaşı İzleme faaliyeti için farklı branşlardan on sekiz öğretmenimiz ortaokul ve lise düzeyinde derslere katıldı.  İlk grubumuz 15-24 Ekim 2022 tarihleri arasında Avusturya'nın Viyana şehrinde Wiener Mittelchule Leipziger Platz ve Mittelschule Spall Art Gasse adlı iki farklı okulda gözlemlerde bulundu.

Avusturya'daki okullarda eğitimde dijitalleşme açısından donanımın olduğunu, akıllı tahtalar ve dijital materyallerin bulunduğunu, öğrencilere laptop ve Ipad gibi cihazlar verildiğini belirten katılımcılarımız,  genel olarak Dijital araçların kullanıldığını ancak, geleneksel yöntemlerden de vazgeçilmediğini vurgulamaktalar. Matematik, Fizik, İngilizce, Coğrafya gibi derslerde akıllı tahta uygulamalarının tercih edildiği, böylece farklı kültürlerden gelen pek çok öğrencinin bulunduğu gruplarda başarı ve süre açısından verimli olduğu görülmüştür.

 Okulda veli iletişimi konusunda School Fox (Türkiye'deki e-okul) uygulaması kullanılmakta. Bu sistemi okul-veli-öğrenci ortak olarak kullanıyor. Resmi yazışmalar, dilek ve şikâyetler bu sistem üzerinden yapılıyor. Velilerin okula gelmeden önce bu sistemden ya da okul idaresinden randevu alması gerekiyor. Öğretmenlerle de mail aracılığıyla haberleşme sağlanmaktadır.

Akademik eğitimin yanında, öğrencilerin duygusal, sanatsal, düşünsel, kinestetik ve yaşamsal gelişimini destekleyen çalışmalara da yer verilmektedir. Bu sayede öğrenciler okula karşı olumlu bir tutum sergilemekte ve öğrenme hedeflerine doğrudan varılabilmektedir.

İşbaşı İzleme faaliyeti katılımcı öğretmenlerimizden İbrahim Durmuş; 'Ahlaki değerlerin aktarımı konusunda da okullarda oldukça hassas davranılmakta, öğrencilere topluma uyum konusunda gerekli olan tüm değerler, kuralların önemi gibi konular sürekli olarak vurgulanmaktadır. Okul toplumun aynası olarak görüldüğü için okullardaki davranış problemleri durumlarında üst düzey hassasiyet ve tutarlılık hakim. Rehberlik servisleri oldukça aktif biçimde sürece katılmakta, öğrencilerin izlenmesi; değerlendirip yönlendirilmesi çalışmalarını ciddiyetle sürdürmektedirler. Bu bağlamda sınıf ve okul içerisinde davranış problemlerinin minimal düzeyde olması bu eğitimlerin ne denli hassas ve gerçekçi aktarıldığının göstergesidir.'' dedi.

21-30 Kasım 2022 tarihleri arasında on öğretmenimiz Çek Cumhuriyeti'nin Prag şehrinde Eğitimde Dijital Uygulamalar konulu işbaşı izleme faaliyetine katıldı. 


21-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-202221-12-2022

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yeni Sanayi Mah. Ek Valilik 3 Nolu Hizmet Binası Kat4 No28 - 0382 213 68 40

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.