AKSARAY İL MEM ARGE

İŞBAŞI İZLEME VE KISA DÖNEM ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ İÇİN ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ PRAG'DA

Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü  2021 Erasmus + Mesleki Eğitim Akreditasyonu Mesleki Eğitim Öğrencilerinin Kısa Dönem Öğrenme  Hareketliliği ve Alan Öğretmenlerinin İşbaşı İzleme Faaliyetleri 02-22 Ekim 2022 tarihleri arasında, Çekya'nın Prag şehrinde gerçekleşti.
İŞBAŞI İZLEME VE KISA DÖNEM ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ İÇİN  ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİLERİ PRAG'DA

Erasmus+  Mesleki Eğitim Öğrenici ve Personel Hareketliliği için Erasmus+ Akreditasyonu, kurum ve kuruluşlara Erasmus Programına uzun süreli olarak katılabilme ve hareketlilik faaliyetleri için düzenli olarak hibe desteği alabilme fırsatı sunar. Aksaray İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Türkiye Ulusal Ajans'ı tarafından AB projelerine katılım için başvurmuş ve 2021 yılında akredite olmuş; hareketliliklerini Avrupa'nın çeşitli ülkelerinde gerçekleştirmektedir.

 Aksaray Necmiye Mehmet Yazıcı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Aksaray Gülağaç Demirci Çok Programlı Anadolu Lisesinin öğretmen ve öğrencilerinden oluşan sekiz öğrenci ve iki refakatçi öğretmen olmak üzere on kişilik grubumuz Çocuk Gelişimi alanında, Prag'da bir anaokulunda 21 günlük Öğrenci Staj faaliyetine katıldı. 

Aynı okullarımından iki alan öğretmeni Prag'da bir anaokulunda İşbaşı İzleme faaliyetine katıldı. Kurumun eğitim sistemi ve işleyişi hakkında bilgi alarak, bundan sonra yapılacak iş başı izleme çalışmasında izlenilecek yol ve yöntemleri konuştular. Kurumda Ukrayna savaşından etkilenerek Çekya'ya gelen 6-12 yaş aralığında farklı yaş gruplarından çocukların olduğu gözlemlendi. Dil problemi yaşandığı, bu nedenle çocukların okul öncesi eğitimden başlayarak eğitim sistemine dâhil edilerek eğitim faaliyetlerinin sürdürüldüğü ifade edildi.

Etkinlik ve davranış yönetimi konusunda, öğrenci gruplarının sınıf kontrolü gözlendi. Gözlem süreci ile ilgili deneyimler paylaşıldı. Öğrenme materyalleri kullanılarak çocuklarla birlikte etkinlik yapıldı. Çocukların hayal güçlerinin ve yaratıcılıklarının yaşlarına göre oldukça iyi olduğu gözlemlendi. Çocuklarla ve eğitimcilerle olumlu iletişimler kuruldu.

- Eğitimde yeni teknolojiler ve dijital teknolojinin kullanımı,

- Farklı yaş grupların çalışmaları,

- İletişim kurmada, dil becerilerini geliştirmenin yanında beden dilimizin etkin kullanıldığı gözlemlendi.

Hareketliliğini tamamlayan katılımcılarımızın faaliyet sonrasında, olumlu düşünceler ve kazanımlarla döndüğü gözlendi. Alanlarında birebir yerinde gözlem yapabildikleri, Avrupalı meslektaşlarıyla işbirliği yaparak mesleki gelişimlerine farklı bir boyut katmanın, dilsel, kültürel ve sosyal becerilerini geliştirmenin gururunu yaşadıklarını belirttiler.

 Üç hafta olarak planlanan bu hareketliliğin ilk haftasında, ev sahibi kuruluş Materska SkolkaAndelska tarafından program ve kurumun tanıtımı yapıldı. Kurumun eğitim sistemi ve işleyişi hakkında bilgi verildi. Kurum koordinatörü tarafından staj öğrencileri ikişerli grup halinde sınıflara yerleştirilerek bağımsız staj faaliyetinde bulundular.

Üç haftalık program esnasında Stajyer öğrenciler, bir gün önceden hazırladıkları sanat, okuma yazmaya hazırlık, müzik ve fen çalışmalarına ait etkinlikleri rehber öğretmenleri eşliğinde uyguladılar. Staj faaliyeti sonunda, öğrenciler ile günlük değerlendirme toplantısı gerçekleştirilerek iş dosyaları dolduruldu ve bir sonraki gün için yapılacak faaliyetler planlandı.

Koordinatör öğretmenler tarafından yapılan rehberlik ve gözlemlerde;

-        Stajyer öğrencilerin etkinlikleri uygularken rahat oldukları,

-        Farklı yaş gruplarıyla çalışmada ilerleme kaydettikleri,

-        İletişim kurmada, dil becerilerini geliştirmenin yanında beden dillerini de etkin kullandıkları,

    Ev sahibi kurumda okul öncesi çağı çocuklarının okula uyum problemi yaşadıkları ve zaman zaman velilerin sınıf ortamına alındığı,

-      Stajyerlerin ve çocukların karşılıklı olarak Çekçe-Türkçe-İngilizce-Ukraynaca selamlaşma ve tanışma ifadelerini kullanabildikleri

-   Ev sahibi kurumun koordinatörleri ve rehber öğretmenleri tarafından, stajyer öğrencilerin başarılı performans sergiledikleri, çocuklarla olumlu iletişim kurdukları ifade edildi.

Katılımcılarımızın Erasmus+ programına ve proje faaliyetlerine olan ilgi, istek ve yetenekleri oldukça önemli bir etken olmakla birlikte, Mesleki eğitimin kalitesi ve görünürlüğünü arttırmak adına Erasmus+ Öğrenci Staj Faaliyetinin gerekliliği bir kez daha görülmüş oldu. Katılımcı öğretmen ve öğrencilerimizi tebrik eder teşekkürlerimizi sunarız.

 

 28-11-202228-11-202228-11-202228-11-202228-11-202228-11-202228-11-202228-11-202228-11-2022

İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yeni Sanayi Mah. Ek Valilik 3 Nolu Hizmet Binası Kat4 No28 - 0382 213 68 40

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.